4 tips for avoiding dry skin in the winter

4 tips for avoiding dry skin in the winter

زمستان فصلی است که پوست شما میتواند بیشتری آسیب را ببیند پس برای مراقبت از سلامت پوست در فصل زمستان آماده باشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ “زمستان فصل قوزک‌های ترک‌خورده، زبری آرنج، خارش پا و یا پوست ترک‌خورده و رنج‌آور است.” یعنی اگر از پوست تان محافظت نکنید به این‌ها دچار می‌شوید.

به هر حال فصل زمستان، باوجود آلاینده‌های بیرون، و هوای گرم و خشک داخل خانه می‌تواند برای پوست‌ خیلی سخت باشد.

در ادامه ۴ توصیه از کارشناسان درمورد جلوگیری از خشکی پوست‌ و حفظ پوستی و سالم و بدون خارش تا بهار آمده‌است.

۱. هوشمندانه‌تر دوش بگیرید

می‌دانیم دوش‌های طولانی و داغ، به‌ویژه در صبح‌های سرد حس خوبی دارد، اما اندرو گوئتز، مالک نیمی از برند مالین+گوئتز توصیه می‌کند این کار را نکنید. او می‌گوید”این اشتباه شماره‌ی ۱ آدم‌ها در زمستان است. می‌دانم احساس خوبی به شما دست می‌دهد، اما به سرعت آب پوست‌ تان را از بین می‌برد.” حداقل تا تا مارچ دوش‌های کوتاه‌تر و ولرم بگیرید. و هنگام استحمام با یک لیف تمام سطح پوست‌ تان را با ملایمت مالش دهید. این به رفع خارش و جریان خون کمک می‌کند و چربی‌های طبیعی بدن را افزایش می‌دهد.

۲. زیاد از صابون استفاده نکنید

از مصرف صابون‌های خشن با رایحه‌های مصنوعی یا عوامل آنتی‌باکتریال مصنوعی زیاد خودداری کنید. این صابون‌ها روغن‌های محافظ را که پوست‌مان تولید می‌کند از بین می‌برند. دکتر رابرت دلاولا، استاد تمام پوست‌ در دانشگاه کلرادو، پیشنهاد می‌کند برای مصرف صابون راهبرد داشته‌باشید. قسمت‌هایی را که ممکن است بو بدهند(زیر بغل، پاها، و کشاله‌ی ران) صابون بزنید و قسمت‌هایی را که ممکن است خشک شوند(ساق پاها و شکم) صابون نزنید.

مقاله مرتبط: کاهش خشکی پوست در فصل های سرد

۳. از مرطوب‌کننده زیاد استفاده کنید

بلافاصله پس از آن دوش کوتاه، از یک مرطوب‌کننده‌ی غنی استفاده کنید تا رطوبت پوست‌ را حفظ کنید. لوسیون سرشار از ویتامین مالین+گوئتز بدون این‌که بیش از حد غلیظ باشد، این کار را می‌کند و خواص تسکین‌دهنده‌ی آن قرمزی را کاهش می‌دهد و پوست‌ را پس از اصلاح تسکین می‌دهد. برای قسمت‌هایی که واقعا زبر هستند، (مثل دست‌ها، پاها، و آرنج) از چیزهای قوی‌تر و ماندگارتر مثل باکلرز چپد اسکین رمدی را انتخاب کنید.

مقاله مرتبط: چگونه خشکی پوست را از بین ببریم؟

۴. رطوبت را با آغوش باز بپذیرید

با یک دستگاه بخور با هوای داغ و خشک داخل محل کارتان مقابله کنید. دیوید بنک، پزشک مرکز درمانی پوست‌ می‌گوید: “این می‌تواند تنها از طریق افزایش مولکول‌های آب در هوای اطراف‌تان، تفاوت زیادی ایجاد کند.”

The post چگونه جلوی خشکی پوست در زمستان را بگیریم؟ appeared first on آلامتو.

]]>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: